Recenze - Bokura ga Ita (anime)

Název ve znacích: 僕等がいた
Anglický název: We Were There
Žánr: romantika, školní život, komedie, drama, ze života
Z roku: 2006
Počet epizod: 26
Příběh: Yano je vždy usměvavý a všichni ho mají rádi, protože je populární. Naivní Nanami se ale ošálit nedá a Yana nesnáší, protože na ni nechává veškerou práci a je drzý. Jenomže jak už to bývá, mezi láskou a nenávistí je tenká hranice a Nanami se do Yana zamiluje. On nakonec souhlasí, že budou spolu chodit, ale do vztahu si nese i nešťastnou minulost, která oběma přinese ještě spousty utrpení.
(zdroj)

!!POZOR, TATO ČÁST MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY!!
Názor: Začátek byl tak sweet, příběh se příjemně linul. Nemůžu ale nijak srovnávat s mangou, jelikož jsem ji nečetla celou. Ale jak příběh těch dvou vzrůstal a začínali se objevovat prvky těžké dramy, chtěla jsem každý díl zhlédnout co nejdříve. Yano mě neskutečně rozčiloval tím, jak nevědomky Nanami psychicky ubližoval a je především jako člověk psychicky na dně, kdy podle mě nebyl ve stavu, kdy by si měl budovat nový vztah.
Samozřejmě ani Yuri jako negativní postava se u mě neobešla bez toho, abych ji alespoň trochu neměla ráda. Hned na začátku mi bylo jasné, jak tvrdila "nenávidím Yana", tak ho má ve skutečnosti ráda a mají spolu společnou minulost, na kterou chtěli zřejmě oba zapomenout. Teda do chvíle, kdy se v Yuri nezapnul bitch mód a začala sabotovat jeho vztah s Nanami.
Abych ale neškodila jen Yuri, z části si vztah sabotovala i sama Nanami. Především tím, jak se ho neustále ptala na Nanu, ex přítelkyni, která mu umřela v autonehodě s jiným cápkem. Byla jeho bejvalkou doslova posedlá a za každou cenu z něj chtěla vytáhnout ty bezcenný informace, který jí nepřinesli nic víc než smutek.
Ve vztahu si musí oba jedinci rozumět, aby byli vůbec schopni spolu být. O to Nanami šlo, chtěla Yanovi natolik porozumět, až z toho chudák málem skončila na psychárně. Nemám ji to za zlý, jen možná kdyby do včelího úlu tolik nešťourala, nepoštípaly by ji.
A na závěr tu máme hrdinu příběhu, Masafumiho. Skvělý přítel Yana, který byl zároveň jeho rivalem v lásce. Upřímně nevím, jestli si hlavní hrdinka vybrala správně, ale abychom byli upřímní… každou z nás tak trochu přitahují hajzlíci jako je Yano. Nanami byla vůči Masafumimu dost nefér a krutá. Sama dobře věděla, co k ní ten hodný kluk cítí a stejně mu neřekla to zatracený ne a dávala mu falešné naděje.

Online:
CZ titulky: hns.fonty, kazekage, anime-manga (nutné přihlášení)
AJ titulky: kissanime