Recenze - City of the Dead Sorcerer (manga)

Rok vydání: 2011
Stav originálu: vychází
Počet svazků: 1
Typ: Manhwa, Webtoon
Žánr: akční, komedie, horor, mysteriózní, sci-fi, fantasy, sejnen, nadpřirozeno
Upozornění: Manhwa se čte zleva doprava.
Příběh: V roce 2014 byla objevena látka SDE01, běžně označována jako 'mana'. Byla objevena skupinou ruských vědců. Svět se řítí do rozvoje druhů a najít využití pro tento nově zdánlivě neomezený zdroj energie, která nemůže být viděna ani cítěna. 16 let po objevu látky SDE01, je dnes samozvaný věk kouzel, kde si můžete stáhnout aplikaci do mobilu a vyčarovat kouzlo. Nicméně, těžká omezení byla uložena na základě dostupných kouzel a vyžaduje papírování k využití vysoké urovni kouzel. Mezi občany tohoto nového světa, tajemný muž v červené róbě, který je schopen ovládat mimořádně mocná kouzla takovým způsobem, že by to nemělo být možné. Není však známo co nebo kdo je jeho cílem. Vše co je známo o tomto tajemném muži v červené róbě, je jen to, že pomocí zakázaných kouzel, zabíjí zločince po celém městě. Ale detektiv Kim je zodpovědný za chycení tohoto vraha/hrdiny. A nemá v úmyslu to prozatím vzdát.

!!POZOR, TATO ČÁST MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY!!
Názor: CODS patří mezi úplně mé první webtoony a je vlastně zatím jediný. Poprvé jsem tak poznala kouzlo korejských komiksů a tenhle mě zaujal už kvůli názvu, protože mám ráda nadpřirozeno a konečně se jednalo i o něco jiného než romantiku. Nejvíce jsem si oblíbila detektiva Kima a jeho úžasnýho parťáka detektiva Parka, který to bohužel nezvládl a Raven ho zabil jediným pohybem ruky. Pak je to samotný hlavní hrdina příběhu, Crimson Robe a jeho handsomeness a to i přesto, že s těmi vlasy vypadá tak trochu jako holka. Těšila jsem se i na jeho spolupráci s detektivem Kimem, aby si uvědomil, že Crimson Robe není ten špatný i když se dopustil vraždy, díky čemu ale snížil kriminalitu a k tomu zachránil oběti i když poněkud trochu jiným způsobem, než to hrdinové dělávají.
Webtoon není pro mě speciální jen svým dějem, ponurou barevností a obohacený spousty kladných i negativních postav. Je taktéž vtipný a někdy z posledních panelů prostě nemůžu a říkám si, jak tohle autora vůbec mohlo napadnout.
Sám hrdina příběhu CR ale není správný superhrdina, jak se patří. Má svou kladnou charakteristiku, ale i tu negativní, což se mi na něm líbí a proto je i jednou z mých oblíbených postav. Patří mezi ty hrdiny, pro které není problém zabít člověka pro dobro toho, co si to skutečně zaslouží. Bavíme se tu o vraždě, ale co by to bylo za postavu, kdyby se nesnažil být i tím antihrdinou.

CZ: LT