Recenze - Sword Art Online (anime)

Anglický název: Sword Art Online
Žánr: akční, drama, fantasy, romantický, dobrodružné, šónen
Z roku: 2012
Počet epizod:
25
Příběh:
Roku 2022 byla vynalezena technologie zvaná NerveGear, která nositeli umožňovala vstoupit do virtuálního (paralelního) světa. Jedním z nositelů je i Kazuto Kirigaya, který až ve hře zjišťuje, že se nemůže odhlásit. Ale nejednalo se o chybu, protože to bylo záměrný. A tak se z hry a zábavy stává hra na smrt a na život. Hráči SAO zjišťují, že pokud zemřou ve hře, zemřou i v reálném světě. Proto k ukončení hry je dokončení všech 100 levelů.

!!POZOR, TATO ČÁST MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY!!
Názor: Jakožto závislák na počítačových hrách se mi série opravdu zalíbila. Dokonce se zalíbila i bratrovi. Záčátek byl naprosto epický, jenže každým dílem to padalo níž a níž. Díly s Alfheim to už totálně dosekali. Přišlo mi to už takové zbytečně zdlouhavé a zbytečné vyprávění navíc. Kirito vysvobodil svoji holku z další hry, oba dva přežili a konec.
Ono by mi možná přišlo mnohem zajímavější, kdyby ti dva skutečně umřeli ve hře a Asuna by byla ve skutečnosti chlapec a chudák Kirito by se to už nedozvěděl. Myslím si, že by mě u toho tvůrci udrželi i mnohem dýl, kdyby tu realitu oddálili na skutečný konec a ti dva se nesetkali nikde jinde než ve hře. Tu přehnanou dramu, kdy je Asuna opět uvězněná v další hře, si mohli odpustit na nějaký spin-off, protože se tím děj prakticky opakoval, jen z ní mohli odejít (krom Asuny, lol).
Přišlo mi neskutečně absurdní, jak se Kiritova sestra zamilovala do jeho postavy v SAO, incest fakt nesnesu a přišlo mi to trochu směšný, protože Kiritův vzhled ve hře je úplně stejný jako v reálném životě. Taky nechápu, proč v každý hře musí mít holka velký kozy jak dva sudy piva. Jako dívka, co patří mezi ty co má menší poprsí, se zastávám menších prsou.

Online: CZ titulky: shirai, hns, kazekage
AJ titulky: kissanime
AJ dabing: kissanime